Uppdatering - EN LORDAG KVALL?!?!

Yes, it's true. Va tvungen att skriva ut mitt resebevis. Lamnar namligen Sydney pa mandag och aker till en liten stad, Port Maquaire. Bussen lamnar stationen 07.00 pa morgonen och anlander ungefar 7 timmar senare. Det lilla jag last om staden verkar positivt sa ser verkligen fram emot det, aven om det kanns trakigt att behova lamna underbara Sydney och mina room-mates. Har tagit ungefar 150 foton, varav 90% ar skit - Jag suger verkligen pa att fotografera. Skulle laddat upp nagra nu men glomde kameran pa rummet, far fixa det senare i veckan.

Hmm, jag onskar att folk kunde se vad jag ater. Lat mig saga sahar, jag ar dalig pa att laga mat och javligt lat. Har iaf slutat kora pa mc donalds stuket och borjat ga till en skitbilliga affar vilket jag besoker varje dag for att inhandla dagens kost. Sitter for ovrigt med en "varm 10 minuter i mickron" spaghetti bredvid mig nu i skrivandets stund...

Har haft kanon vader tva dagar i strack nu, testat solat lite, men ar sa in i helvetes radd att jag ska branna mig. Har fatt lite farg i ansiktet, men har knappt blivit rod alls. Har nog blivit immun mot solen pa nagot konsitgt vanster sa imorgon kor jag utan solkram, eller? ;)

Annat, helt ointressant vetande ar att mina red panties gor succe har nere i Sydney, det finns sjukt mycket uteliggare i stan, igar, under en nattlig promenad traskade jag rakt in i uteliggarnas sovsal. Sovsal och sovsal, plats pa trotoaren ar nog ett lampligare ord. Gatan jag bor pa finns det sjukt manga pa, kul att spana ut genom fonstret, ar som att sitta och titta pa djuren i ett zoo. Lite elak parallel kanske :P

Eftersom att jag numera fatt hela 2! forfragningar hur det gar pa pokemon kan jag meddela att jag har tagit 6/8 badges men har kort fast da jag inte kan minnas hur man far tag pa Strength HM. Blir det lungt ikvall ska jag nog losa det problemet iaf.

Nu ska jag dra och varma min spaghetti, imorgon ska jag nog bara chilla. Kanske hanga med mina irlandska vanner till stranden. We'll see. Hoppas ni har det gott dar hemma, kul att sa manga hor av sig via mail och slanger in ett inlagg pa bloggen.

That's it, done!


Kommentarer
Postat av: ihatehp

Port Macquarie verkar uppifrån sett en kanonstad med riktigt fina stränder, där skall också var en fyr som är populär, iaf om man har en kamera.Det skall finnas ett ställe som verkar sjukt coolt som heter "Sea Acres Rainforest" värt att kolla in.

Kan vara det perfekta stället att hyra kanot på oxå, floden slingrar sig långt upp..ha de mate

2009-09-19 @ 14:41:15
Postat av: Marie & Steve

Good choice.. nice town.. leave the big city lights behind and go "walk-about"... going to the small towns will show you a lot more of the aussie way of living and the nature. :-)And use the sun screen.. you don't want to risk it, trust me.. :-)

2009-09-20 @ 03:29:23
Postat av: Mormor

Hallå Nicke! Hoppas att allt är bra med dig! Det verkar som om din resa är toppenkul men det skulle vara trevligt att få se lite foto. Jag kanske kunde varit med och fixat maten tll dig! Ha det bra. Kramar från mormor

2009-09-20 @ 21:56:37
Postat av: Lovisa

Hallao! Verkar ju som att du har allt under kontroll! Låter skithärligt alltihopa! Hemma i Hstd regnar det ju för tillfället så njut av solen och bränn dig inte! :) Kram karm

2009-09-22 @ 10:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0