Sydney uppdaterar

Hey, how's it going?

Konstant, hela tiden. Alla anvander det, alla halsar, alla ar sjukt trevliga. Sa kan man val sammanfatta stamningen pa backpacker "hemmet".

Anlande till Sydney klockan 8 pa tisdagsmorgonen, efter en tolv timmars resa fran Melbourne. Hamnade brevid en fet kines. Forsta tanken "typiskt, varre an sahar blir det inte" Men jo, det visar sig att denna heffaklumpkines ar trott och bokstavligt talat hanger over mig, kul.

Anlander som sagt i Sydney klockan  atta pa morgonen och har egentligen inte en aning om vart jag ska ta vagen, Marie hade ifs gjort lite research pa natet och hittat ett bra backpackerboende som lag pa Kings cross, dar aven flertalet andra backpacker hem fanns. Efter en lang bussresa bestamde jag mig for att stracka pa benen och ga fran stationen till Kings cross. Nu i efterhand hade det nog varit battre att aka tag/buss. Denna vandringsfard tog lite mer an 1 timma efter att jag lyckats komma pa villaspar ett flertal ganger, hehe. Hittar iaf ett hyggligt stalle, 150 kr natten. Orkade inte precis springa runt och gora nagon research vilket stalle som var billigast. Hungrig som fan, svett som en fan, och trott efter att burit pa en 12 kgs vaska i over en timma.

Kommer in pa rummet, morkt, luktar instangt och ser ut som fan xD Ligger saker i alla sangar och jag lagger bara mina prylar pa golvet, tar en dusch och springer sedan ner till Mc donalgs och kakar frukost och sedan till Information center for att hamta broschyrer om vad Sydney har att erbjuda. Pyser hem och sjunker ner till sangs, blev inte mycket somn pa bussen namligen:P Vaknar upp, halsar pa mina nya room-mates. 2 Irlandare och en Walesare. Javligt trevliga grabbar, dock jobbar alla tre har i Sydney. Anda nackdelen ar att de pratar sa in i helvetes forbannat javla fort. Man maste vara koncentrerad till 1000% for att hanka va de sager.

I onsdags va jag ratt seg, lag och degade pa rummet med en av irlandarna och kollade TV. Nar han drog till jobbet kom jag pa att jag inte hade fixat nagot att ata. Skulle egentligen bara ner och handla, men den friska luften gjorde mig javligt pigg och val framme vid shoppen konstaterade jag att jag handlat har igar, kanske borde testa en annan...

6 timmar senare...
Dags att hitta nagonstans att handla nu kanske?
Jag hade pa nagon konstigt vanster lyckats traggla mig in mitt i centrum, fixat mig sjalv en karta och sen bara vandrat. Fyfan, det tar aldrig slut. Jag kikade pa operahuset, habour bridge, pa alla byggnader, pa manniskor - allt helt enkelt. Precis innan jag anlander till Habour bridge(en halvtimmes vandring) slar det mig, vafan har jag gatt sahar javla langt bara for att se pa en bro? Men direrekt nar jag ser den fattar jag. Fyfan, att en bro kan vara sa javla frack och opera huset. Bra skit, riktigt bra skit ;)

Forresten, att det kan vara sa fascinerande att bara vandra runt i en stad och gora ingenting, kanske for att det ar sa frammande mot Hstd? Haha, blev under gardagens vandring torstig, blir man torstig i Hstd vet man fan precis vart man ska ga, men har? Hittar iaf en affar, jag gar runt ett tag, ett bra javla tag innan det slar mig, detta ar en hel affar med bara godis... Jag skojjar inte nar jag sager att affaren va lika stor som typ hemkop hstd centrum. Finns sa mycket att beratta och sa mycket man maste se med egna ogon for att verkligen fatta...

Min kamera jag tog med ligger numera i papperskorgen, inga batteri, ingen sladd att overfora bilder med osv. Ska kopa en ny idag, sa ska ga och kolla pa samma saker som igar och fotografera. Alla teknikprylar ar for ovrigt typ halften sa dyrt jamfort med sverige...

Gardagens aventyr kan sammanfattas med att Sydney ar stort, det blir morkt javligt tidigt, gatorna gar huller om buller och jag ar inte expert pa kartlasning. Vad jag gjorde i 45 minuter far ni lista ut sjalva...

Mina planer idag ar foljande: shoppa en kamera, besoka(det ska vara sjukt frant) Sydneys akvarium och sedan har jag en del place att spana in. Maste handla ocksa, fan, man ar inte sarskilt van att behova laga sin egen mat och planera allting. For att inte snacka om tvattningen, skit ocksa :p

That's it, done!

Kommentarer
Postat av: Marie & Steve

Great to read your updates! Did you enjoy the heat today? I saw on the news it was about 34 degrees in Sydney today! Don't forget your sunscreen! Take care and have fun and don't forget to eat! :-)

2009-09-17 @ 08:42:35
Postat av: Macky boy

Diggar buss resan ;D haha :P.

Låter jävligt nice i övrigt!

Ser även fram mot en blogg update om hur de går på PoKemon;P haha :D

Hade Gottans!

2009-09-17 @ 09:08:02
Postat av: Susanne

Hej hopp. Underbart att höra att du har det bra. Ta nu några fina bilder på Operahuset, så kan vi lägga in mig på bilderna! Kan jag ju säga att jag varit där.Hur länge ska du stanna Sydney? Och vart bär resan sen? Ät ordentligt. Jag har sagt till mormor att du blivit tunn, så nu vill hon sätta in lite matpengar. Ha det så bra. be careful out there Kramar

2009-09-17 @ 18:24:32
Postat av: Linda

Hallå på dig!

Det verkar som om du har det bra, vi hade gärna bytt med dig. Vart bär resan sen? Nu får du ta lite bilder med den nya kamera så vi får se hur det ser ut. Wilma hälsar till nickeandrasidan jorden!!

2009-09-17 @ 19:36:51
Postat av: Susanne

Hej

Vi vill ha lite bilder nuuuuuu!!!!

Stället du skall åka till vekar vara ett lyxställe, så nu får du nog sätt på dig spenderbyxorna( de röda blir bra)Hög solfaktor på stranden! Du vet hur j-a ont det gör

Kramar

2009-09-19 @ 14:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0