Port Macquaire

Sa lite tid, sa mycket att beratta. Let's give it a go tho;

Jag anlande som sagt till Port Macquaire for exakt en vecka sedan. Ankomsten kunde val ha gatt smidigare men men :P Enligt min kalla bor det ungefar 45 000 har i Port Macquaire, en liten stad alltsa. Hade val egentligen bara tankt stanna har 3 natter, men stallet ar bara sa javla underbart. Ozzie Pozzie Backpackers, det ar dar jag haller till. Stallet ar egentligen javligt litet men det rymmer anda uppemot 50 personer. Under veckodagarna har det inte varit med an 15 personer har pa en gang, medans det under helgen har varit fullt hus.

Port Macquaire ar verkligen en superclean stad (va pa vag att skriva "mysig" men det lat for bogigt) Underbara strander & underbar natur. I borjan av vistelsen har spanade jag mest in stallet, stan, var man handlar osv. Nu fram emot slutet har jag besokt regnskogen som visade sig vara en helt vanlig Aussie skog :P, koalasjukhuset(underbart!), jag har surfat, varit pa stranden och solat - helt enkelt haft semester. Pa kvallarna samlas alla pa "gardsplan" for att kaka, dricka ol, spela spel, beratta om dagen, platser varda att besoka mm.  

I Sydney kan man verkligen ha kallat mig for en turist, jag gjorde alla "turist-prylar", men har, har ar jag en backpacker. Har efter en vecka bestamt att jag maste verkligen rora mig vidare, egentligen vill hade jag velat stanna har i ett par dagar till, men tiden ar emot mig.

Vadret har varit underligt, haft en molning dag, 2 dagar nar det varit sandstorm:P och 4 dagar har varit kanonvader. Det gar at solkram, det vill jag lova. Har dock efter all forskitighet lyckats branna mig en aning i ansiktet, inte riktigt kraftfarg annu men i'd better me careful from now on. Tempen ligger pa ungefar 25-30 grader men det kanns fan sa mycket varmare, svetten pissar fran en, borjar undra hur jag ska overleva resten av resan da det bara blir varmare ju hogre upp jag kommer.

Skall snart laga min sista maltid, spaghetti och lovbiff. Om ni laser riktigt noga kan ni se att jag ska LAGA maten, har slutat med microwaved skit - blir ganska dyrt i langden, hehe. Just nu pendlar jag mellan 4 ratter, pizza (pizza huts), spaghetti & kottfarsas, spaghetti och lovbiff samt nudlar xD

Egentligen borde jag sta och tillreda min fisk nu, eller ja, det blev ju ingen fisk - det blev inte ens nagot djupshavsfiske. De ringde igar och sa att det var for blasigt, fawk. Far helt enkelt ta och gora det narmre Carins.

Nasta stopp blir Coffs H~ Stannar troligen bara dar i 3 natter. Maste speeda upp lite. Sen blir det Byron Bay i 5 natter, Surfers Paradise i typ 3 - that's the plan atleast.

No more time for blogging now, gotta cook something and say goodbye to my mates before the buss leaves. Har traffat nagra riktigt goa polare som tyvarr redan har akt, kanns lika pissigt varje gang. "Nice to meet ya, travel safe" and that's it. Won't see those again :( Men men, man moter nya hela tiden.

"Kraftan" waves goodbye.

Kommentarer
Postat av: Marie & Steve

Good to hear that you are enjoying yourself. Always looking forward to reading your blogg! :-) Enjoy Coffs, it's nice there... (most places are nice really, aren't they?). Take care and stay safe and keep slipp,slapp,slopping on that sun screen!

2009-09-28 @ 06:35:33
Postat av: Susanne

Gott att höra att du har det bra. Tänk inte på oss som glider runt här hemma i regn och rusk.Ta nu mycket kort! Hur gick hoppet?????????Var rädd om fejan!Kramar

2009-09-29 @ 10:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0