Surfers Paradise

Next stop Paradise!

Yes, hade som sagt lamnat Byron Bay tidigt pa moronen och begett mig vidare mot Paradiset. Alla jag snackat med hade sagt att det va skit, alla. Mitt intryck: UNDERBART!

Nar vi lamnade NSW och akte in i Queensland skulle dock klockan andras tillbaka sa min forlorade timma kom tillbaka! Bussen anlande halv tio i Surfers. Fick en aningens panik nar jag inte sag nagra "vi hamtar" bussar - Utan karta och inget nummer till nagot hostel kan man vandra runt ratt lange pa ett stallet som guld kusten. Lyckades dock hitta ett information center som ringde efter hamtning.

Fick en aningens panik nar vi efter 10 minuter annu inte va framme vid hostelet, inte hade jag val gjort samma tabbe igen och fatt ett skit hostel? Mitt sang var inte klar annu sa jag lamnade bara mina saker pa hostelet, packade strandprylar & tog hostelbussen in till stan.

Kan namna att jag trodde att Surfers Paradise var en mindre stad, that's not the case. Hoghus overallt. Glassade runt ett tag innan jag slog mig ner pa stranden. Solade lite, spanade in surfarna, brudarna, folket - hade semester helt enkelt. Drog och kakade, strovade runt lite pa main street, spanade in lite butiker. Alskar "Surf & Skate" butikerna, sa sjukt snygga klader, klockor, glasogon, skor - ja, dem har allt. Inte alltfor dyrt heller. Handlade och stack tillbaka till hostelet. Lagade lite krubb och drog upp pa rummet for att dricka ett par kalla.

Kommer in pa rummet och mots av en trott, sleten indier xD Grabben har langt har, langt skagg - uteliggarlook. Borjar snacka med honom och det visar sig att han precis har gjort en half ironman. Hann inte snacka alltfor lange innan han skulle ut pa nagon fest med de andra som fullfoljt racet. Bestamde dock att vi skulle gora nagon themepark tillsammans dagen darpa.

Drack ett par ol pa rummet, lyssnade pa lite musik och softade. Efter nagon timme drog jag ner och spanade in 40 year old virgin, klassiker som ar lika rolig varje gang xD Motte min Indiska friend "Gi" och klubbade att dra till Dreamworld sa tidigt som mojligt morgonen darpa.

Vaknade runt 9, kakade frukost och gjorde oss i ordning. Checka upp hur vi skulle ta oss dit, kopte biljett och akpass och sedan bar det av. Va ungefar 45 minuters fard innnan vi va framme. Hade ALDRIG hittat om inte Gi varit med, hehe.

Vi, nojda som fan med att ha kopt "pre-paid" upptacker snart att den kon ar langre an om vi kopt biljetten dar, kul. In kommer vi iaf och bada ar taggade till 1000% for dagens ak.

"The 6 Thrills" 

- En motorcykelsak, berjodalbanstuk fast man sitter i en hojj. 2 1/2 av 5 pinnar i betyg, bra uppvarmningsak.

- Tower of terror, man sitter i en vagn som skjuts ivag i en javla fart, aker uppfor ett torn (80m hogt) skulle jag tro och sedan aker man baklanges ner igen. 4 av 5 pinnar i betyg.

- The great drop, 120 meter nerslapp med acceleration xD Behover man saga nagot mer? 5 av 5 pinnar, underbar!

- The Claw, alla sitter i en cirkel med nasan utat. Man gungas fram och tillbaka, som hogst ar man over 30 meter upp. Samtidigt som man gungas upp och ner i 75 km/h sa snurras man runt sa ibland ser man ner i marken, ibland luften. Svart att forklara ett ak, hehe. Iaf, 5 av 5 pinnar. Loved it.

- The wipeout, omojlig att forklara. De ska typ liknas med att man surfar och failar, tumlas runt at alla mojliga javla hall och vinklar. Ni forstar poangen ;) 4 1/2 av 5 pinnar.

- Cyclone, fet javla bergochdalbana. Inneholl loopar, dropp, goa kruvar. Negativt, vi fastnade pa den hogsta punkten(bra utsikt dock) och blev sittandes dar i 15 minuter. De hade stoppat aket da de trodde de sett en los kamera vilket ar forbjudet. De hade dock sett fel >.< Samt att kon va typ 1 1/2 timma vilket sanker betyget till 4 av 5 pinnar.

Precis innan vi skulle hem lyckas jag och Gi ga forbi en svampbob fyrkant affar xD Investerade tungt i en urlacker svampbob t-shirt samt ett par solglasogon da mina andra gatt sonder. Parken stangde lite efter fem, sa da stack vi tillbaka till hostelet.

Bada va javligt trotta men efter att ha traffat en kille ba hostelet som vi drack ett par ol tillsammans med blev vi genast mycket piggare. Ett par ol blev tillslut ett par ol till och efter ett par ol till efter de andra paret ol xD drog vi ut pa puben. Sjukt rolig dag, sjukt rolig kvall xD

Gi lamnade pa morgonen darpa och den Brett, den andra killen skulle till nagon themepark sa blev mest en softardag. Drog till stranden, checka in lite shops igen. Back till hostelet, ut med bradan i 2 timmar, tillbaka till hotstlet for att gora klart for morgondagens forflyttning till Noosa.

Noosa planer: Skata, surfa, dricka ol, sooola - kanske boka in en kanottur pa 2 dagar, far se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0