Hervey Bay & Fraiser Island

Hervey Bay, porten till Fraiser Island.

Anlander pa eftermiddagen, smyger in i en av hostel bussarna som slussar mig vidare till Palace, hostelet i Hervey. Underbart stalle, latt det basta jag bott pa hittills. Man bor typ i ett eget hus och stamningen ar god, valdigt god.

Jag hade inte bokat min Fraisier Island resa nar jag anlande till Palace, var inte ens saker pa om jag skulle gora det. Men nar ett helt hus laddar infor sina Fraisier resa ar det svart att motsta trycket. Sprang ner nasta dag och hittade ett Fraisier Island och Whit Sunday paket for cirka 3000:-

Finns egentligen inte sa mycket mer att saga om Hervey Bay. Har iprincip inte lamnat hostelet forutom nar jag var ute och gled runt pa min brada. Som sagt, detta ar ett stalle dar man stannar en natt for att sedan bege sig ut till Fraisier Island.

Vad ar da detta for en o? Jo, varldens storsta sando med en natur som inte gar att beskriva. Intresserad av att veta vad som finns pa on sa kor en google ;)

Iallafall, resan borjar egentligen dagen fore man aker ut till on med alkoholinkop. Det sags att en sann backpacker lever snalt - check. 8.5 liter vin for 120 kronor, fair enough! Da jag egentligen aldrig druckit vin hade jag ingen aning vad som ar bast, rott eller vitt - det blev en av vardera. Misstag, stort misstag. Lat mig saga som sahar, man far vad man betalar for. Det vita ar riktigt pissigt men det roda, det gar inte att beskriva med ord. Men som sagt, 8.5l vin for 120 spann ar mer an okej och det 'gor jobbet' om jag uttrycker mig som sa.

Forsta riktigt Fraisier dagen borjar tidigt pa morgonen med information och lite regler. Det ar totalt 30 pers som ska med till on och varje bil rymmer 10 personer. Vi delas in i grupper och sedan aker vi for att inforskaffa mat samt packa bilen. Det ar mycket saker som ska in och det tar tid innan vi far ordning pa allting.

Nar allting val ar packat aker vi till farjan som skall skappa over oss. Allting gar bra, folket verkar vara trevliga och det ar fullt os i bilen redan fran borjan. Hamnade latt i den basta bilen xD

Val framme pa on far vi nog alla oss en chock, nog for att vi sitter i en 4hjulsdriven bil men inte hade val nagon kunnat forvanta sig att det skulle vara terrangkorning rakt igenom? Hela resan igenom var hoppig, varmt som fan i bilen, folk kor fast - ett aventyr helt enkelt. Sjalv korde jag ingenting, not old enough ;(

Som jag namnde tidigare var vi totalt 3 bilar som holl ihop hela tiden. Vi hade fatt lite tips pa stallen att besoka men bestamde allt pa egen hand, det var en 'selfguide'. I borjan va jag lite skeptisk men nu i efterhand sa kan jag latt konstatera att det var battre an att ha en guide, latt.

Camping, god mat, gott vader, underbar natur & underbara stallen besokta. Vi badade tillexempel i en sjo dar vattnet va kristallklart och sanden kritvit. Vi badade i en oas dar sanddynorna va sa hoga att man kunde aka rutschkana nerfor mm mm. Pa kvallarna samlades alla och drack sig berusade och snackade skit.

Jag var skeptisk till att gora resan till en borjan men jag ar sa sjukt glad att jag gjorde den. Jag har haft sa javla roligt och lart kanna sa mycket nytt folk.

Nu vantar en 14 timmars bussresa upp till Airlie Beach dar jag ska pa seglingaventyr till Whit Sundays - dem sager att den resan ar battre sa jag ar sjukt sugen pa att komma ivag.

Allt for denna gangen,
Ciao!


Kommentarer
Postat av: ihatehp

Har googlat på ön och den verkar va hur skön som helst , vilken resa du gör!! synd på vinet bara ;)

2009-10-15 @ 08:01:54
Postat av: Hej

2009-10-15 @ 13:04:47
Postat av: Irre pirre

Hej! Är hos din mor. Har läst din blogg, önskar jag var med.Vi hörs

2009-10-15 @ 19:32:24
Postat av: Carina

Hej, läser din blogg varje vecka men oftast har din mamma redan berättat... ;-) Härligt att läsa om dina äventyr, misstänker att detta bara är början... blir säkert fler resor för din del framöver eller? Ha det bra!

2009-10-17 @ 17:31:40
Postat av: mössan

nu kan jag följa dig på vägen,pappa din har visat mig till biblioteket där det finns internet.hoppas du fortsätter att ha det riktigt roligt. kram

2009-10-20 @ 12:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0