En dag i Noosa

Aldright - snart ar bloggen helt updaterad och jag ar i fas!

Tog bussen fran Surfers Paradise klockan halv tio. Akte till Brisbane dar jag fick vanta i 1h och 45 minuter innnan nasta buss kunde ta mig till Noosa. Kakade och lirade gameboy xD Tror det tog 4h och 30 min fran Brisbane. Kom iaf fram runt femtiden till ett regnigt Noosa. Regn ar nog inte ratt ord, det oste ner. Aldrig sett sa mycket regn. Tankte att det va bast att vanta ut regnet, detta kan inte vara langvarigt. Ack sa fel xD

Visste inte var jag skulle sova men hade fatt ett tips fran chaufforen att det lag ett hostel javligt nara, nagon minuters gang. Forsokte rora mig sa snabbt som mojligt men aven om det bara va nagra hundra meter till hostelet lyckades jag bli helt dyngsur. Checkade in, spanade in rummet och packade upp vaskan. 

Onsdagar va tydligen billigt kak och jag hade ingen storre lust att springa och handla och sedan sta och laga mat. Onsdagar betyder aven 1.1 liter ol for 55 kronor ;) Ett liveband dyker upp, folk samlas och plotsligt har man druckit 2 jugs ol, en drink, en jagerbomb och ett par losa ol.

Kommer in i rummet, inget tacke, inget lakan, ingenting. Det maste man tydligen hyra i recceptionen... Fros hela javla natten, sov daligt som fan. Vaknade val runt 12 tiden, bakfull - check. Borjar bli lite battre nu, har precis varit nere och handlat frukost och mat for ett par dagar har.

Har betalt for 2 natter till, kanske forlanger med 1, far se hur mycket jag hinner med imorgon. Ska snart laga mig nagot att ata. Min matlagning borjar faktiskt bli battre, har kopt ris, kyckling och pastasas som jag ska ata i tva dagar nu. Far se hur det smakar.

Nu far det vara nog med skrivandet. Ska springa och hamta kameran nu och se om jag iaf kan ladda upp ett par bilder. Glom inte att lasa mina tva andra inlagg och Byron Bay och Surfers Paradise. Blev 3 updates in one!

That's it, done!

Kommentarer
Postat av: ihatehp

Ser ut att va ett coolt ställe, utmed Noosa river skulle jag gärna sitta och dricka en kall.

2009-10-10 @ 16:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0