Byron Bay

Ligger efter, langt efter med updateringarna. Ar dock sa bakfull idag att jag inte orkar gora nagot annat an att slappa och vad kan da vara battre an att updatera bloggen? Idag kommer det aven lite biiilder, enjoy :)

Alright, Byron Bay - Underbar stad, "skjut mig och gor det nu" hostel. Rumskompisarna, vet inte vad jag ska saga om dem. I'll tell you in a bit.

Hade perfa tajming nar jag anlande, lamnade Coffs Harbour tidigt pa morgonen och akte taxi med en tysk polare till stationen och steg pa bussen vid 06.10. Det va en alright resa, forsa gangen jag har foljeslagare pa bussen, han skulle dock av halvvags. An idag nar jag tanker pa grabben borjar jag smaflabba; langt stripigt har, glassogon som inte alls passar hans ansikte, bedrovliga klader, lat som han pratade genom en mikrofon och heeelt forvirrad. Han hade bokat hostel pa en ort men bussbiljett till en annan xD Stan han hoppade av i va sjukt liten och verkligen inte en turistort men enligt hans erfarenhet var det lattare att hitta jobb i en liten stad, yeah right:P Go grabb med andra ord.

Iallafall, efter han hoppat av hade jag cirka 2 timmar till i bussen pa egen hand innan jag anlande i Byron Bay. Stralande vader & packat. Steg av bussen och fick direkt fatt i ett hostel med hamtning. Jag kande redan nar vi akt i 10 minuter att jag dragit nitlotten.

Langt at helvete ligger ett halv, nej, helunket hostel. Bilderna de flashade i broschyren maste ha varit fran ett annat hostel eller tagna for 1000 ar sedan. Visades in i rummet och om utsidan varit B, sa va insidan varre. Unket som bara den. Grabbarna pa rummet verkade iaf vara javligt bra.

Bestamde mig for att pysa in till stan, sa jag packade vaskan och tog hostel bussen som gick 1 gang i timman. Forsta dagen va mest chill, lunkade runt lite i stan, kakade, glassade ner lite pa stranden och handlade. Tillbaka till hotelet och stack ut med bradan i en timma. Back till hotelet igen, oppnade en kall och lagade mat.

Byron Bay ar en rejal feststad och da jag anlande under helgen va det ordentligt os. Va dock javligt trott sa drog ett par och krop sedan ner i sangen. Kan namna att inte ens efter ett par ol ville jag krypa ner under tacket, sa unket va det xD

Jag steg upp tidigt pa dag tva, kakade frulle och dammade aterigen av bradan. Solen stekte pa ordentligt och, hmm, lat mig saga som sahar, jag ar inget proffs. Svetten ran, eller snarare forsade ner. Tillbaka till hostelet, duschade, sedan stack jag ner till stranden. Gick i en och en halv timme pa stranden till Byron Bays lookout, softade dar ett tag & sedan gick jag tillbaka hem genom stan. Lagade mat och sen softade jag pa rummet hela kvallen.

Jag namde tidigare mina "rummisar" Lat mig saga som sahar, jag blev en erfarenhet rikare av att dela rum med dem. (Bakgrundsfakta, alla roker weed, nastan alla iaf) Vi va 6 i rummet. 1 tysk som knappt kunde engelska, sjukt javla trevlig dock, han hade nog tagit 1 roka for mycket i sina dagar dock. 1 lokalare som va pa semester, 35 bast men 15 mentalt. Javligt trevlig men en aning weird ;P 1 grabb fran Schweiz som ocksa rokt lite for mycket men javlig schysst. 1 snubbe som jag inte snackade med men som va javligt ful;p samt "the man" himself. En 50 arig fd knarklangare som inte hade alla hemma. Han upprepade allting han sa 10 ganger, han gjorde konstiga rorelser hela tiden, typ tvangsryck - han va bara allmant weird. Men ocksa sjukt javla schysst. Lag och snackade i sakert 3 timmar med han pa lordagskvallen. Grabben hade stories att beratta, fyfan. Javligt kul att lyssna pa dock.

Gick till sangs ratt tidigt da jag skulle med halv nio bussen. Hade packat vaskan och gjort allting redo infor morgondagen nar jag far veta att det ar daylightsavings under natten och att man skall flytta fram klockan 1 timma - jag tackar gud for den informationen. Blev osaker pa hur det skulle bli med busstiden morgonen darpa. Efter en noggran check lyckades jag fa allting ratt. Ville inte garna dyka upp en timma for sent.

Men allting gick bra, steg upp tidigt, kakade en god frukost. Tog hostelbussen in till stan, bussen hade redan kommit sa kunde slanga in mina prylar direkt och ta en bra plats. Fick for ovrigt samma chauffis som glomt mig pa lunchstoppet xD Alla hade tydligen inte haft samma tur som jag och lyckats lista ut att det andrade till sommartid under natten. Haha, saknades 16 personer nar bussen lamnade stationen och styrde mot Surfers Paradise...


Kommentarer
Postat av: ihatehp

Detta låter som en dröm "och lagade mat" lr är det bara en lögn ;)

2009-10-08 @ 07:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0