Livet i Australien

Yeah, slanger in en liten random update om vad som hander har nere. Just nu ar jag i Port Dogulas, (Parrotfish pappa, Parrotfish) och har varit har i fem dagar. Stallet ar ungefar 1 timmas bussresa fran Cairns. 40 dollar, fram och tillbaka.

Valdigt litet stalle. Det mesta ar svindyrt har. Till Port Dogulas flockas tydligen manga aldre manniskor som har gott om katapulter i fickorna. Ratt skont med bara ett litet break fran det hetsiga livet i Cairns aven om det vissa dagar har varit lite halvsegt har pga regnperioden. Har dock fatt tva dagar med skinande sol de senaste tva dagarna. Regnet betyder dock inte att har i kallt, nej, jalvigt fuktigt. 'Svettas som en gris' stammer nog val in pa de flesta personer haromkring. Undra om, vi kallar honom Mr.X, ens hade overlevt? ...Vem Mr.X ar ar upp till er att avgora ;)

Annars har jag mest chillat, last ut snart tva bocker. Stephen Kings Duma Key som va sjukt bra, tack Marie. Samt Judith Marks Mr Nice & Miss Marks. Har faktiskt kikat en del videofilmer i regnet och sjalvklart druckit ett par kalla.

Hmm, mer att saga, har gjort en backpackerklippning, jag sag for javlig ut, och rakat av allt. Glider just nu runt som en stenhard rambosvensk, eller inte.

Planen just nu lyder, steka i Port D i tva natter till. Sedan aker jag tillbaka till Cairns i atta dagar. Glassa vid lagunen, dricka en ol eller tva och dra pa en heldags forsranning. Tillater budgeten ( har levt snalare an fan har i Port D och planerar att gora det i Cairns oxa ) sa gor jag ett bungeehopp ocksa. 50 meter galet fritt fall, sags vara ett av de battre  platserna runtom pa klotet att hoppa. We'll see if i have the guts and the money for it.

Efter Cairns aker jag ner till Melbourne den 19:e for att ater traffa familjen Parr. Looking forward to it! Chilla i Melbourne i, tror det ar, 10 dagar. For att sedan aka fran Melbourne till Brisbane, ta flyget fran Brisbane till Bangkok. 4 dagar, aterigen osaker pa antalet dagar, i Bangkok. Checka in staden, shoppa lite. Har planer pa att leva gott i Bangkok, ata ute varje dag, bo pa fint hotel med eget rum osv - ser fram emot lite omvaxling gentemot backpacker-rummen, hehe.

En fraga som jag standigt far ar;  langtar du hem? Just nu langtar jag mer till att komma ner till Melbourne och chilla ett tag, hade en mycket trevlig vistelse dar senast. Kandes faktiskt lite som 'hemma'. Annars ar hemlangtan inte sarskilt stor. Kanske ar det tanken att komma tillbaka till ett slaskigt Sverige :P Skall dock bli fruktansvart roligt att se alla igen, saknar alla :)

Allt gott.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: ihatehp

Ha det bra det sista veckorna, men är bungy verkligen något för dig?

PS Jag vet vem "Mr X" är.

2009-11-10 @ 10:09:29
Postat av: Frallan

Höll ögonen öppna på om deras forsränning är bättre om våran! ;)



puss

2009-11-10 @ 11:21:22
Postat av: Susanne

Vi längrat efter dig. Ha det bra

2009-11-12 @ 07:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0