Resrutt

Tänkte att det kunde vara trevligt med en liten beskrivning på hur min resa ser ut mer i detalj, njut av läsningen ;)


Resrutten ser ut enligt följande;

- Avresa från Köpenhamn den 4:e september klockan 14.25
- Anländer 06.00 i Bangkok för mellanlandning
- Flyger från Bangkok 08.10
- Landar i Australien, Melbourne klockan 20.00

Vistelse i flygplan, 19 timmar & 25 minuter.

Väl framme i Melbourne beger jag mig till min faster för att slagga i ett par dagar. Känns rätt bra att veta vart man skall ta vägen efter många timmars resa. Vetskapen att man har någon som tar hand om en när man kommer ner skänker en trygghetskänsla. Efter ett par nätter i Melbourne lämnar jag denna trygghet och ger mig ut på egen hand. Jag kommer att färdas utmed hela kusten från Melbourne till Carins. Det är oerhört stora avstånd men busslogin sägs vara ett ypperligt färdsätt och jag har fixat ett busspass. Kommer bli många timmar i buss, blir att ladda med lite bra musik och en bra bok, hehe ;)

Jag har som mål att under färden från Melbourne till Carins besöka så många sevärda ställen som bara går. Resan avslutas i Carins där jag kommer att vistas i drygt en månad. Sol & bad, snorkling vid stora barriärrevet, surfning, fiske & regnsskogsäventyr väntar där.


Rött indikerar resrutten


Efter 87 dagar i Australien kommer det att bära av hemåt. Den 30:e november åker jag från Brisbane till Bangkok. Denna gång blir det inte en mellanlandning utan ett stopp på 4 dagar för att sedan åka hem. Går allt som planerat är jag hemma i halmstad igen den 5 december :)

Är det någon som har tips eller idéer på ställen värda att besöka, prylar man bara måste göra, ställen man bör undvika eller bara allmänt tycker detta låter spännande/vill göra samma sak, adda min msn [email protected] så snackar vi mer ;)

Take care!

Kommentarer
Postat av: Frallan

Cleant Weasly, kan man kan lite koll på dig när du irrar runt i världen ;)

2009-07-16 @ 18:33:04
Postat av: Tomi

Fan va najs! Känns det inte lite pirrigt att vara helt ute på egen hand? Vad kommer resan att gå på totalt?!

2009-07-16 @ 18:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0