Pengar är bara papper!

Många har frågat hur mycket resan kommer kosta och jag tänkte slänga upp på ett ungefär hur min budget ser ut samt hur mycket pengar jag har pungat ut redan.

Betalt;

- Flygbiljett T&R = 10980:-
- Försäkring = 2000:-
- Ryggsäck = 2200:- (Inhandlades på rea för 1100:-)

Kommande utgifter;

- Digitalkamera ???? :-
- Övrigt (Mat på flygplats, tåg till köpenhamn osv osv) 1000:-

(Säkert glömt något)

Väl nere i Australien kommer jag att ha 300:- om dagen att göra av med. Gör man av med 300:- i snitt varje dag blir det totalt ungefär 27 000:- Det är en högt räknat, troligen kan man klara sig på 200 - 250 kronor.  Vissa dagar kommer pengarna springa iväg och andra dagar får man snåla, thats it. Kommer även att göra en del utflykter/äventyr så som att ta dykarcertifikat, guidad fisketur, hyra surfingbräda, besöka "måste" platser osv. Dessa utgifter är egentligen "onödiga" men det är dessa utgifter som gör hela resan ;)

Totalt räknar jag med att punga ut 40 000  - 50 000 kronor.

Men vafan, vem vill ha papper i plånboken när man kan har upplevelser, erfarenhet och minnen?

Pengar är bara papper!!!


Kommentarer
Postat av: Frallan

Kondomer?

2009-07-17 @ 19:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0